Businessul in viziunea lui Mugur Frunzetti

Mugur Frunzetti s-a impus rapid pe piata locala de business prin clarviziunea de care a dat dovada in alegerea unor domenii de business, precum si prin gradul mare de risc pe care si-l asuma atunci cand demareaza afaceri de pionierat in mediul digital de la noi din tara.

 

Posesor al unor cunostiinte vaste in domeniul digital inca din copilarie, in care a urmat o scoala de profil, Mugur si-a definitivat si cunostiintele din mediul economic prin absolvirea unei universitati de prestigiu in domeniu, consolidata cu un MBA absolvit in Statele Unite ale Americii la universitatea din Berkeley – California. Acolo a fost angajat o perioada la o mare firma de brokeraj in asigurari, lucru care i-a dat posibilitatea sa ia contact cu postura de angajat, si i-a intarit convingerea ca are o constructie de antreprenor.

 

Inceputul afacerilor online

 


Revenit in tara, deschide succesiv mai multe afaceri (elementul comun al acestora fiind mediul online) pe care reuseste sa le vanda in mod profitabil, obtinand astfel un capital decent cu care putea sa treaca la un nivel superior din punct de vedere investitional.

 

Acum era momentul sa se lanseze intr-o noua provocare, infiintand una dintre primele florarii online:Floria

 

Unul dintre avantajele mari ale mediului digital o reprezinta accesul facil pe piata, iar in piata de flori online in acel moment oportunitatile de business erau imense. Cheltuielile erau la un nivel redus, atat din punct de vedere al amenajarii unui spatiu, cat si din punct de vedere al promovarii.

 

Modelul de business “Floria”

 

Despre business in viziunea lui Mugur FrunzettiMugur a pornit cu o investitie initiala de 50.000 de euro, iar in acel moment cea mai mare parte a vanzarilor din domeniu erau nefiscalizate . Acesta aprecia piata totala a vanzarilor de flori (vanzari fiscalizate sau nefiscalizate) la nu mai putin de  100 de milioane de euro, ponderea vanzarilor online fiind de 2.5 %. La cateva luni de la startul afacerii Frunzetti hotaraste sa schimbe radical modelul de business al Floria. Acesta a observat ca toata competitia in domeniu facea livrarile de pe o zi pe alta, dar din punct de vedere logistic livrarile se puteau face in aceeasi zi, cu conditia ca ziua sa se incheie la ora 18.00 . Atunci a hotarat ca livrarile Floria sa fie facute la maxim doua ore de la data primirii comenzilor, indiferent daca acest lucru se realiza in Bucuresti sau in tara. Din punt de vedere logistic comenzile erau introduse intr-un soft specializat, pentru a putea fi urmarite mai usor, si astfel sa se evite eventualele incurcaturi, livrarile facandu-se prin intermediul echipelor proprii (in Bucuresti), iar in tara prin intermediul a peste 40 de parteneri.

 

Echipa a fost aleasa cu mare grija, trebuind sa aiba pregatire de specialitate in mai multe domenii. Aceasta era mai numeroasa ca in cazul unei florarii clasice, datorita faptului ca fiecare activitate a florariei impunea prezenta unei persoane: mentinerea siteului, marketing, pregatirea si ambalarea produselor, preluarea comenzilor de la clienti.

 

Gama de produse era mult mai bogata, pornind de la simple buchete de flori , pana la aranjamente florale compleze, in masura sa satisfaca toate gusturile si pretentiile clientilor.

 

Mai multe despre succesul in mediul online si idei de afaceri puteti gasi pe http://www.pensiuni-bran-moeciu.ro/.

Comments are closed.