Cat de complicat este sa ajung cu siteul in prima pagina, in Google?

SEO (Search Engine Optimization – Optimizare pentru motoarele de căutare) ajuta motoarele sa efectueze cautari relevante pentru utilizatori, acestia gasind produsele sau informatiile necesare intr-un timp cat mai scurt.

Optimizarea inseamna mai multi vizitatori interesati de produsele sau informatiile oferite pe site, o vanzare mai buna, o concurenta loiala intre frmele mari si cele mici (cele mici evident avand mai mult de castigat pentru ca au posibilitatea sa creasca si sa se faca cunoscute mult mai usor in piata online). Search Engine Optimization implica costuri mai mici pentru promovarea online, avand rezultate benefice.

seoWeb-ul este plin de site-uri in cele mai diverse domenii, SEO este una din modalitatile care face diferenta intre ele alaturi de campaniile Adwords. Diferenta intre cele doua sunt costurile implicate, optimizarea SEO necesitand o investitie mai mica. Promovarea pe termen lung poate, insa, implica ambele proceduri pentru rezultate mult mai mari, dar ca prima etapa se apeleaza la optimizarea site-ului, apoi campanii Adwords.

Primul pas in ati face cunoscuta afacerea este crearea unui site. Conform informatiilor date de R2 Online Agency, daca serviciul de optimizare este contractat de la creare, site-ul va fi construit pe reguli SEO din start, daca este contractat ulterior, site-ul va fi modelat in consecinta, scopul fiind raspunsul la cautarea unui utilizator pe cuvinte cheie ce coincid obiectului de afaceri, site-ul sa raspunda pe o pozitie cat mai buna si sansele de a avea un utilizator interesat in a cumpara sa fie mari.

Cuvintele cheie reprezinta un aspect important in cautari, ele fiind unul din lianturile dintre obiectul site-ului si cautarea utilizatorului, cu cat acestea sunt mai asemanatoare cu atat site-ul va fi afisat mai la indemana pentru ca raspunde nevoii utilizatorului. Indentificarea celor mai potrivite cuvinte cheie se face dupa o analiza amanuntita atat asupra site-ului cat si a concurentei online si deloc de neglijat, indentificarea consumatorului-tip ce ar fi interesat. SEO nu inseamna doar o pozitie buna in cautare si raspunsul bun la cautarea unui utilizator si nu orice utilizator, ci acela care cauta ce ii putem oferi. De aceea identificarea consumatorului-tip este foarte importanta, pe profilul acestuia se formeaza strategia in ceea ce priveste cuvintele cheie, cele pe care le-ar aborda acest tip de consumator, intuind modalitatea de cautare pe care ar urma sa o foloseasca.

Daca pe un computer cautarea este mai la indemana, pe dispozitivele mobile aceasta este ingreunata, astfel o cautare eficienta este esentiala, atragand, de asemenea, crearea site-ului compatibil cu aceste dispozitive pentru o accesibilitate mult mai buna, stimuland utilizatorii pentru o vizita ulterioara si o experienta placuta in navigarea site-ului.

Echipa www.r2.ro ne informeaza ca Search Engine Optimization se face personalizat, in functie de nevoile specifice. Se tine cont de obiectul de activitate si concurenta in piata, de zona geografica, evolutia in timp. Personalizarea promovarii si a imaginii facand diferenta si atragand mai multi utilizatori, in consecinta venituri. In functie de evolutia firmei si a pietii, strategiile se pot schimba, modifica pentru a pastra trendul ascendent.

Optimizarea SEO poate implica doua procese: On-Page si Off-Page. In cazul primului proces se abordeaza strategia prin imbunatatirea structurii site-ului, continutului, pentru o ierarhie mai buna in cautari, in timp ce al doilea proces, Off-Page, din contra, nu modifica structura site-ului, toate actiunile la care se apeleaza evitand efectuarea modificarilor, se urmareste doar acelasi rezultat bun in cautari. Ambele procese duc la o mai buna indexare in motoarele de cautare.

On-Page prin modificarea continutului site-ului implica crearea unui design placut, facil, atragand utilizatorii si insufland dorinta de a reveni. De aceea si continutul trebuie sa fie de calitate, mereu imbunatatit, unic, folosind pentru indexare cuvintele cheie stabilite anterior. Continutul atrage si pastreaza utilizatori, pe termen lung calitatea fiind importanta. Un continut updatat constant aduce site-ului putere atat prin dinamica, cat si prin marime. Imaginile trebuiesc, de asemenea, optimizate pentru incarcare usoara mai ales pentru dispozitivele mobile si, pentru o indexare buna, denumite dupa cuvintele cheie. Dimensiunea acestora determinand timpul de incarcare. Tot pentru a evita blocaje, se recomanda alegerea unui server de incredere, activ, pentru a nu atrage penalizari pentru incarcare greoaie. Linkurile folosite si care contin cuvinte-cheie sunt cele pe domeniu si cu putere, vechi. Domeniul fiind important pentru nisa de utilizatori, iar vechimea pentru atragerea unei pozitii mai bune in ierarhie prin redirectarea de la cele vechi catre cele noi. Se evita redirectarea catre alte site-uri pentru ca scade puterea celui personal.

Pentru SEO Off-Page dinamica este mult mai mare, dar cu trafic organic pe masura si promovarea site-ului prin campanii adwords, implicarea in discutii si crearea de topicuri pe forumuri sau retele de socializare, inscrierea in directoare pe domenii compatibile obiectului de activitate, articole publicate, toate acestea fiind parte a link buildingului, cresterea facandu-se natural si gradual. Pentru cei cu mai putina experienta cresterea necontrolata si rapida desi pe termen scurt si foarte scurt aduce beneficii sau doar pozitionare buna in ierarhia cautarilor, ulterior apar penalizarile motoarelor de cautare, tot efortul depus in ritm alert devenind inutil.

Analiza evolutiei link buildingului se face permanent, strategia abordata depinzand de rezultatele acestuia. De aceea nu se poate vorbi de SEO decat pe termen lung, pasi marunti si siguri, atat in ce priveste continutul care apare treptat, oferind dinamica constanta, cat si in ce priveste linkurile, promovarea de asemenea intr-un mod natural.

Comments are closed.