Ideile de afaceri ale lui Mugur Frunzetti

Mugur Frunzetti este unul dintre antreprenorii care creaza si dezvolta afaceri pornind de la zero. Este un afacerist rasat, avand numeroase idei de business, in toate domeniile. Asa cum se exprima destul de plastic “dimineata cand ma dau jos din pat am idei de afaceri, atunci cand citesc sau vad un film am idei de afaceri, chiar si in concediu am idei de afaceri”.

 

Inspiratia pentru afaceri de succes

 


Sursa de inspiratie in antreprenoriat au constituit-o cartile, citite intr-o librarie de limba engleza din Bucuresti. Datorita lipsei fondurilor, Mugur a inceput sa caute un investitor, lucru foarte greu de realizat in Romania anilor 90. Practic a mers “din usa in usa”, traind numeroase dezamagiri, dar perseverenta de care a dat dovada a fost intr-un tarziu rasplatita, reusind sa gaseasca un finantator pentru prima sa afacere.

 

Odata cu trecerea timpului, Frunzetti a ajuns la deplina maturitate in domeniul afacerilor. Posesor acum al unui capital investitional decent, ia hotararea sa infiinteze o noua afacere de pionierat in domeniul online, Floria.

 

Idei de afaceri cu Mugur FrunzettiInfiintata nu neaparat prin prisma pofitului, Floria isi propunea sa aiba o crestere organica prin care sa ajunga la un numar din ce in ce mai mare de clienti . Politica de dezvoltare urma sa fie una prudenta, cu identificarea treptata a surselor de finantare pentru dezvoltare, bazata pe satisfacerea intotdeauna a nevoilor clientilor. Motoarele de crestere ale Floria au fost cresterea numarului de clienti pe baza unor oferte personalizate, urmata de cresterea numarului de parteneri interni si externi, livrarea gratuita in termen de maxim doua ore de la primirea comenzilor in peste 100 de orase din tara (in Bucuresti livrarile se faceau prin intermediul echipelor proprii ale Floria, iar in tara livrarile se faceau cu ajutorul a 40 de parteneri ), posibilitatea livrari aranjamentelor florale oriunde in Europa, folosirea in premiera a numeroase modalitati de plata.

 

Afacerea era destinata unei plaje de clienti variate, de la antreprenori cu venituri peste medie, corporatisti, pana la angajati cu venituri medii. Desi nu a fost destinata numai unei categorii, clientii majoritari ai Floria au devenit barbatii, dar au existat si multa cazuri cand doamnele si-au trimis flori intre ele.

 

Noi provocari in lumea afacerillor

 

Una dintre provocarile carora au trebuit sa le faca fata Mugur Frunzetti a reprezentat si aspectul, legat de clienti, in care acestia migreaza foarte usor de la un magazin online la altul. Acest lucru a fost rezolvat cu suces, iar dovada rezida in faptul ca 80% dintre cei care au comandat o data flori de pe site au revenit pentru a face noi achizitii.

 

Miza lui Mugur pe o florarie online a fost una de succes. Apetitul romanilor pentru achizitia de flori online cunoaste o crestere acentuata, aceasta fiind de aproximativ 30% anual. Mai mult de atat, florariile online beneficiaza de o mai mare stabilitate si predictibilitata fata de o florarie clasica.

 

Din punt de vedere dezavantaje, ar trebui sa enumeram increderea mai scazuta a clientilor fata de mediul online, serviciile neprofesioniste oferite de unele dintre firmele noi care intra pe piata si aduc deservicii intregii industrii, sau lipsa informatiilor corecte de pe unele siteuri.

Comments are closed.